06 - 50 73 01 14 info@bykev.nl

SEO OPTIMALISATIE

Hoger scoren in Google

Verbeter de prestaties van je website

Om goed getoond te worden in Google is het belangrijk dat de SEO van de website in orde is. Maar wat is SEO nu precies en hoe kijkt Google naar websites?

Wat is SEO?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. De Search Engine is Google. Met Optimization wordt letterlijk het ‘optimaliseren’ van de website voor Google bedoeld.

 

Hoe werkt SEO?

Er zijn heel veel factoren die ervoor zorgen dat je website hoger in de resultaten van Google komt. Zo is het eerst van belang om te bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden in Google. 

Vervolgens is het de klus om bestaande pagina’s te optimaliseren. Soms zijn er zoekwoorden waar nog geen pagina’s voor zijn. Hier kunnen zogenaamde ‘landingspagina’s’ voor worden gemaakt die per zoekwoord worden ingericht.

Landingspagina’s vind je vaak niet terug in het hoofdmenu van de website maar hebben slechts als doel om verkeer te genereren via Google. Bezoekers ‘landen’ op deze pagina’s en komen zo op de website terecht.

SEO Succesverhaal

Succesverhaal

Een mooi succesverhaal van recente SEO projecten zijn eigenlijk allemaal klanten die binnen dezelfde branche actief zijn en ook nog eens in dezelfde stad.

Mini Thai Massage, Veranda Spa, Nara Wellness en Samila Spa zijn allen professionele Thaise massagesalons in Amsterdam. 

Gezien het feit dat er nog 50 andere Thaise massage salons zijn die allen gevestigd zijn in Amsterdam leek het een zware dobber om de websites, die allen laag gerankt werden, hoger te laten scoren.

Door specifieke landingspagina’s te bouwen voor belangrijke keywords is het gelukt om Samila Spa en Nara Wellness naar de eerste pagina van Google te krijgen voor de zoekterm ‘Thaise massage Amsterdam’. Mini Thai Massage wordt inmiddels hoog geïndexeerd op de tweede pagina voor deze zoekterm.

 

webdesign dordrecht
Webdesign dordrecht Nara wellness
webdesign dordrecht by kev

Welke factoren beïnvloeden de SEO score?

Er is een hele checklist die afgewerkt moet worden om te zorgen dat Google de webpagina goed uit kan lezen en precies weet waar het over gaat. Zo moet het keyword op de juiste plekken terug komen in de tekst en de kopteksten. Maar ook in de bestandsnamen van de afbeeldingen en ALT-teksten moeten deze keywords bevatten. 

Echter, voor het gebruik van teveel keywords straft Google je weer door de website minder hoog te indexeren. Schrijf je geen unieke content maar kopieer je dit van elders? Dan zitten ook daar weer consequenties aan vast.

Zie SEO als het finetunen van een auto. Aan de buitenkant zie je niet veel, maar onder de motorkap gebeurd er een hoop.

SAMEN WERKEN AAN EEN NIEUW PROJECT?

Stuur een berichtje!

11 + 15 =