06 28 76 86 65 kev[at]bykev.nl

stekkie-logo_klein

 

De Opdracht

Stekkie.nl is ontstaan uit de afstudeeropdracht voor de opleiding Communication & Multimedia design die Kevin deed bij Sportvisserij Nederland. Dit is een grote stichting die zich bezig houdt met het informeren en het behartigen van de belangen van sportvissers in Nederland.

De opdrachtgever merkte dat het steeds lastiger was om kinderen te bereiken en weer naar de waterkant te krijgen om te gaan vissen. Kinderen bleven steeds meer binnen achter de computer zitten. Aan Kevin was de missie om deze doelgroep nu weer van de computer naar de waterkant te krijgen. Gedurende deze opdracht schreef hij zijn afstudeerscriptie ‘Communiceren met jongeren van generatie Einstein’.

Het resultaat

Kevin kwam met een totaal nieuw jeugdconcept voor de organisatie. De kern was een online community waar kinderen profielen aan kunnen maken om zo online visvrienden te ontmoeten en vangsten met elkaar te delen. Op een forum werden ze in de gelegenheid gesteld om met elkaar te discussiëren over de nieuwste technieken en beste visstekken.

Een ander belangrijk onderdeel van de website was een online e-learing systeem waarin de jonge vissers middels kleine examens leren hoe zij verantwoord en respectvol omgaan met vissen en de natuur. Kevin bedacht hiervoor het concept en ontwerper Nick van Oosten werkte de grafische elementen uit.

Stekkie hengelset

Een hengelset speciaal ontworpen voor kinderen die net starten met vissen. Alles wat je nodig hebt om te beginnen met vissen als je nog jong bent. Zo zit er bijvoorbeeld een speciaal looddoosje bij waar maar één loodje per keer uit komt zodat kinderen geen lood in de natuur kwijt raken.

Stekkie presenteren aan minister Verburgh

In 2009 mocht Kevin het concept van Stekkie.nl aan minister Verburgh presenteren. Ze was zeer onder de indruk, een gave ervaring! Deze foto is afkomstig uit de krant, excuses voor de lage kwaliteit.

Stekkie.nl Merchandise

Er waren diverse T-shirts, petten en keycords te koop en te winnen voor de kinderen op Stekkie.nl. In de webwinkel en bij evenementen gingen deze artikelen als zoete broodjes over de toonbank.

Stekkie boek : Vissen met de vaste hengel

Samen met Ed Stoop en Nick van Oosten maakte Kevin het watervaste boekje ‘Vissen met de vaste hengel’. In dit boekje leren kinderen de basis van het vissen, uitgelegd in begrijpelijke ‘Jip-en-Janneke stijl’.

Stekkie taart

Met deze coole taart vierden wij onze eerste 20.000 geregistreerde profielen op de website. Een belangrijke mijlpaal voor het project.

Een nieuw ontwerp

Het ontwerp is sinds de lancering af en toe aangepast. Na mijn vertrek bij Sportvisserij Nederland waren er problemen met het monitoren van de website waardoor bijvoorbeeld het forum is verdwenen.

Illustrator van alle grafische elementen in Stekkie.nl is Nick van Oosten

Stekkie Evenement

Het eerste Stekkie evenement vond plaats op de Visma in de Ahoy in Rotterdam. Later werd dit een zelfstandig festival, gecombineerd met het WK wedstrijdvissen in Almere

Stekkie werd een merk
Binnen enkele maanden in begin 2009 hadden al meer dan 20.000 jonge vissers een profiel aan gemaakt. Er werden speciale Stekkie hengelsets ontworpen, speciale doosjes lood waardoor de kids geen lood in de natuur kwijt raken, paraplu’s, netten, dobbers, vislijnen en nog veel meer.

Samen met Ed Stoop (Bekend van RTL7) herschreef Kevin het boek ‘Vissen met de vaste hengel’. Er kwam een speciaal Stekkie evenement wat werd gehouden samen met het WK wedstrijdvissen in Almere. Hier werden duizenden kinderen in de gelegenheid gesteld hun helden te ontmoeten en met met workshops van deze mensen mee te doen. Er kwam een Stekkie merchandise lijn waarmee later zelfs baby shirtjes verkocht werden.

Stekkie TV
Stekkie was in korte tijd uitgegroeid tot een merk waarmee Sportvisserij Nederland kon laten zien dat zij een nieuw jeugdbeleid voerden waarbij nieuwe media zeer doeltreffend gebruikt werd. Stekkie.nl werd een soort digitale viswereld voor kinderen.

Er werd besloten om te starten met een online tv serie waarbij we verschillende vistechnieken lieten zien. Maar dit dan wel voor- en door kinderen. Kevin filmde, regisseerde en monteerde de afleveringen. Elke maand verscheen er een nieuwe aflevering met een nieuw thema. In totaal zijn alle korte films bij elkaar nu al meer dan 465.000 keer bekeken!

Stekkie Magazine
Samen met Stekkie TV werd het Stekkie Magazine gelanceerd. Het eerste sportvis magazine voor kinderen.

stekkie_magazine

Presentatie

De website werd gelanceerd op een sportvis expositie ‘Visma’ in Ahoy Rotterdam waar jaarlijks meer dan 50.000 sportvissers naartoe komen

Uitgezonden op Nationale Televisie

De presentatie die Kevin met Ed Stoop deed op expositie ‘Visma 2009′ werd geflimd en uitgezonden op nationale televisie in het RTL7 programma VIS TV.

Aan de minister gepresenteerd

Stekkie.nl werd zo’n groot succes onder de jeugd dat Kevin zijn concept en uitwerking ervan mocht presenteren aan minister Verburgh van Landbouw en Visserij