De Opdracht
Stekkie.nl is ontstaan uit de afstudeeropdracht voor de opleiding Communication & Multimedia design die Kevin deed bij Sportvisserij Nederland. Dit is een grote stichting die zich bezig houdt met het informeren en het behartigen van de belangen van sportvissers in Nederland.
De opdrachtgever merkte dat het steeds lastiger was om kinderen te bereiken en weer naar de waterkant te krijgen om te gaan vissen. Kinderen bleven steeds meer binnen achter de computer zitten. Aan Kevin was de missie om deze doelgroep nu weer van de computer naar de waterkant te krijgen. Gedurende deze opdracht schreef hij zijn afstudeerscriptie ‘Communiceren met jongeren van generatie Einstein’.
Het resultaat
Kevin kwam met een totaal nieuw jeugdconcept voor de organisatie. De kern was een online community waar kinderen profielen aan kunnen maken om zo online visvrienden te ontmoeten en vangsten met elkaar te delen. Op een forum werden ze in de gelegenheid gesteld om met elkaar te discussiëren over de nieuwste technieken en beste visstekken.
Een ander belangrijk onderdeel van de website was een online e-learing systeem waarin de jonge vissers middels kleine examens leren hoe zij verantwoord en respectvol omgaan met vissen en de natuur. Kevin bedacht hiervoor het concept en ontwerper Nick van Oosten werkte de grafische elementen uit.
Binnen enkele maanden in begin 2009 hadden al meer dan 20.000 jonge vissers een profiel aan gemaakt. Er werden speciale Stekkie hengelsets ontworpen, speciale doosjes lood waardoor de kids geen lood in de natuur kwijt raken, paraplu’s, netten, dobbers, vislijnen en nog veel meer.
Samen met Ed Stoop (Bekend van RTL7) herschreef Kevin het boek ‘Vissen met de vaste hengel’. Er kwam een speciaal Stekkie evenement wat werd gehouden samen met het WK wedstrijdvissen in Almere. Hier werden duizenden kinderen in de gelegenheid gesteld hun helden te ontmoeten en met met workshops van deze mensen mee te doen. Er kwam een Stekkie merchandise lijn waarmee later zelfs baby shirtjes verkocht werden.
Stekkie was in korte tijd uitgegroeid tot een merk waarmee Sportvisserij Nederland kon laten zien dat zij een nieuw jeugdbeleid voerden waarbij nieuwe media zeer doeltreffend gebruikt werd. Stekkie.nl werd een soort digitale viswereld voor kinderen.
Er werd besloten om te starten met een online tv serie waarbij we verschillende vistechnieken lieten zien. Maar dit dan wel voor- en door kinderen. Kevin filmde, regisseerde en monteerde de afleveringen. Elke maand verscheen er een nieuwe aflevering met een nieuw thema. In totaal zijn alle korte films bij elkaar nu al meer dan 465.000 keer bekeken!
Presentatie
Uitgezonden op Nationale Televisie
Aan de minister gepresenteerd
VIRTUAL TOURS
OVER BY KEV
Mediabureau BY KEV | T +31 (0) 6 50 73 01 14 | M info[at]bykev.nl